Boktjuven - Markus Zusak



ISBN: 9789132154119
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsland:
Sverige
Originaltitel: The Book Thief
Antal sidor:
586
Betyg: 9/10

När döden berättar en historia, måste du lyssna.
Det är egentligen bara en liten historia som, bland annat, handlar om: en flicka, några ord, en dragspelare, några fanatiska tyskar, en judisk slagskämpe och en hel del stölder.

Denna bok var fantasisk. Först så fattade jag inte mycket men sen bara: AHA! det som var lite roligt som jag märkte var att när jag läser så har jag exakt samma fot korsad som flickan på bilden :P
Men boken var jätte jätte bra. Både skratt, kärlek, sorg och död. kom lite tårar :P
Rekomenderar starkt denna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0